Punca Perut Mudah Masuk Angin

by - March 22, 2017

Anda tahukan salah satu punca perut masuk angin sebab tak ambil sarapan pagi?

Ada yang kata sebab tak ada selera nak makan pagi, ada kata malas nak sediakan sarapan sanggup tahan lapar dan ada juga yang kata tak sempat sebab ada perkara lebih penting nak diuruskan.

Saya dulu pun macam tu la, alasan saya tak ada selera nak makan pagi. Zaman belajar dulu kalau kelas pukul 8 pagi, dah tamat kelas pukul 10 pagi baru saya makan. Itu pun saya makan siap-siap untuk tengahari sekali. Dalam kelas, kawan sebelah boleh dengar perut berkeroncong...teruk betul 😅

Saya pula jenis payah sendawa dan buang angin (kentut). Kalau angin tu tak nak keluar, buatlah macam mana pun nak tidur pun susah. Sakit sangat sampai menangis pun ada.

Saya dah sapu minyak angin, urut perut/badan pun tak jalan juga. Minum air halia, keluar sikit je angin tu. Seksa sangat! Menahan sakit sampai tertidur.

Sejak saya minum ESP, perut saya dah lama tak masuk angin dan pedih. ESP sebagai pra-sarapan pagi saya. Jadual harian saya bermula 4.30 pagi untuk uruskan anak-anak ke sekolah. Sebelum 6.30 pagi keluar rumah, saya akan bancuh ESP bersama milo atau susu segar. Antara pukul 8 ke 9 pagi, baru saya makan berat sikit macam roti telur, bijirin atau buah.

Saya makan juga nasi lemak, nasi goreng, lontong dan macam2 lagi tu tapi bila dah minum ESP akan buatkan saya rasa cepat kenyang. Baguslah juga...pemakanan saya pun terkawal.

Satu lagi, bila kita selalu skip sarapan ia boleh menjadi punca gemuk tau. Macam contoh saya cerita tadi tu la.. pukul 10 pagi baru saya makan, siap untuk makan tengahari sekali! Bayangkan banyak mana saya akan makan bila menahan lapar dari pagi.

Nama penuh ESP, Energizing Soy Protein. Berasaskan protein tumbuhan yang mudah hadam. Penghasilannya daripada soya non-GMO, maknanya sumber protein dalam ESP ni bebas dari risiko toksin.

Selain mengenyangkan, ESP membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam. 

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya melalui Whatsapp atau SMS. Anda yang perut selalu kembung, mudah masuk angin atau gastrik sangat digalakkan untuk ambil ESP ni, bila dah cuba anda pasti tak menyesal seperti saya. Jom grab sekarang! 😊

Nadzifa Azam
+6013 - 694 0049

You May Also Like

0 comments